Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

14 augustus 2011

Bewerken tank met Caprotech RX

Omdat de spuiter eerst met vakantie gaat kan ik voordat de auto gespoten word nog een aantal andere dingen aanpakken. Ik ben begonnen met het mooi maken van de tank. Ik had nog een andere tank op zolder liggen, deze was netter dus wilde ik deze klaar maken. Aan de buitenkant was niet te zien dat er verschil tussen de tanks zat. Pas toen ik de vlotters uitwisselde kwam ik er achter dat de ene tank dieper was dan de andere.


Vervolgens ben ik de tank klaar gaan maken die ik ook onder de auto weg gehaald heb. Deze was voelbaar zwaarder dan de andere (waarschijnlijk door de hoeveelheid techyl die er op zat).


Hieronder is te zien hoeveel techyl ik er af kan steken, daaronder zat nog een laag teer en dan nog lak.


Om de tank nadat ik hem blank heb ge,maakt goed te beschermen tegen roest heb ik Caprotech RX gebruikt.

Nadat ik alle techyl er af gepulkt had en de laag teer weg geschraapt heb ik de tank met ontlakker ingesmeerd. ik stond verstelt van het resultaat, ik haalde alle lak er zo af met een roest borstel. Ik hield dus een tank van blank metaal over.


Vervolgens heb ik tde tank in de RX 5 gezet. Dit is een coating die de roest afsluit zodat deze weer overgelakt kan worden.


Nadat de RX 5 droog was heb ik de tank in een mix van RX5 en RX 10 gezet zodat ik bij de 2de keer RX 10 de tank in een keer helemaal dekkend had.


Vervolgens heb ik de tank voor de 2de keer in de RX10 gezet en nu is hij klaar voor gebruik, ik laat de verf nog even goed drogen voordat ik hem uit de lucht haal.


Op de foto hierboven was ik al bezig met het blank maken van de draagarmen maar de tank is op de achtergrond te zien.

Geen opmerkingen: