Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

14 augustus 2011

Voorwielophanging demonteren

Ik ben begonnen met het demonteren van de voorwielophanging, zodat ik alles netjes kan maken, de PU bussen kan monteren en de andere veren en schokbrekers kan monteren. Op de foto hieronder is de veerpoot met draagarmen te zien die ik onder de auto vandaag gehaald heb.


Nadat ik de hele voorwielophanging onder de auto weg gehaald heb zag het er allemaal best wel kaal uit.


Voordat ik met de auto de circuitdag gereden heb, heb ik de veren voor vervangen. Er brak toen echter 1 bout af die ik er niet uit kreeg. Ik heb de veerpoot toen onder de auto gelast zodat hij in ieder geval bruikbaar was. Op de foto hieronder is de las te zien.


Vervolgens heb ik de fuseekogel los geboord uit de draagarm want deze zat nog geklinknagelt. Op de foto hieronder zijn de 3 gaten in de draagarm te zien die ik uitgeboord heb.


Toen kwam ik bij het volgende probleem, ik wil de fuseekogel vervangen maar om dit te doen moet eerst de moer op de onderstaande foto los. Aangezien deze al 37 jaar vast zit en de moer niet eens meer de vorm van een moer heeft heb ik de moer los geboord.


Er is best veel tijd in gaan zitten om de moer los te boren maar uiteindelijk is het toch gelukt.



Daarna ben ik begonnen met het verwijderen van de draagarmrubbers. Deze ga ik vervangen voor PU-bussen en wil ik er uit hebben als ik de draagarmen ga verven. Omdat ik thuis geen pers heb moest ik hierop wat verzinnen want met een hamer kreeg ik ze er niet uit.



Voordat ik alle teer en roest van de draagarmen ben gaan verwijderen heb ik eerst de PU-bussen in de draagarmen en het subframe gepast.



De bussen passen allemaal goed dus ben ik begonnen met het 'schoonmaken' van de verschillende onderdelen.

Geen opmerkingen: