Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

21 augustus 2011

Voorwielophanging strippen

Nadat ik de voorwielophaning gedemonteerd had heb ik alle onderdelen los gehaald en ben ik begonnen met het vewrwijderen van de laag teer en techyl. De vormen van de draagarm waren niet meet goed te zien omdat alles vol zat met teer enzo.
Eerst heb ik alles in de ontlakker gezet, dat is op de foto hieronder te zien.


Toen de ontlakker gedroogd was heb ik alle delen schoon gemaakt maar op 1 draagarm bleef een laag achter. Dit bleek achteraf een draagarm te zien die ik gewisseld had omdat een van de draagarmen onder de auto schade had. Blijkbaar was de nieuwe draagarm in een andere coating gezet waar de ontlakker niet doorheen kon bijten.


Op de foto hieronder zijn de voorste draagarmen en de fusee's te zien na het ontlakken.


Vervolgens heb ik de andere draagarm nogmaals ontlakt en toen werd deze ook helemaal blank.


Daarna heb ik alle delen van de wielophanging in de eerste laag RX5 gezet.


Ook heb ik toen dezelfde handelingen uitgevoerd met de veerpoten, veerschotels en ankerplaten waarvan hieronder een foto te zien is. Ik ben vergeten foto's te maken van het ontlakken omdat het al wat aan de late kant was.


Nadat de veerpoten ook helemaal ontlakt waren heb ik deze ook in de eerste laag RX5 gezet en heb ik alles aan het plafond opgehangen.



1 opmerking:

Anoniem zei

het word een mooie auto!
respect voor hoeveeltijd je erin steekt.


Erik