Nadat ik de onderdelen van de achterwielophanging gestript had en volledig heb behandeld met RX5 en RX10 van Caprotech ben ik begonnen met het verwijderen van de lagen bitumen in de wielkuipen en op de bodem boven de achteras. Op de foto hieronder zijn de onderdelen van de wielophanging te zien na de behandeling met RX.
Tijdens het demonteren van de achterwielophanging kwam ik nog een aantal onderdelen tegen die waren doorgeroest. Op de foto hieronder zijn de steuntjes te zien waar de veren om gemonteer zaten. Vooral het steuntje aan de bestuurderskant was erg verroest. Om dit goed te repareren heb ik nieuwe steuntjes besteld en gemonteerd.
Bij het inspecteren van de punten op de body waar de veren op liggen kwam ik ook nog een dus plaatdeel tegen. Dit heb ik eruit geslepen en hier heb ik een nieuw, dik stuk staal in gelast.
Om alles goed op roest te controleren heb ik alle lagen bitumen en dergelijke verwijderd uit beide wielkasten en van de bodem boven de achteras. Het was veel werk om alles eraf te krijgen maar ik ben ook zeer tevreden met het resultaat. Op de foto hieronder is een vieze en schone wielkuip te zien, op een paar plektjes is nog oppervlakte roest te zien. De nieuwe veersteun is hier al gemonteerd.
Toen alle bitumen verwijderd waren heb ik de wielkuipen in de RX gezet en ben ik begonnen met het verwijderen van de bitumen van de bodem. Op de foto hieronder zijn de wielkuipen in de RX al te zien.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten