Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

23 april 2012

Monteren hemel

De afgelopen weken heb ik de auto weer lekker kunnen gebruiken. Het was erg lang geleden om lekker met de BMW te toeren. Tussendoor heb ik wel een aantal kleine dingen gedaan maar afgelopen weekend ben ik weer even echt aan de knutsel geweest. Ik heb namelijk de hemel in de auto gemonteerd en dit is een grotere klus als dat het in het eerste opzicht lijkt ;)
Hieronder een fotootje van mijn BMW toen ik ergens verdwaald was in het bos na een weg afsluiting.


De oude hemel die in de auto zat heb ik al een paar jaar geleden verwijderd omdat hier een aantal gaten in gevreten waren door muizen. Ik heb een andere, gebruikte hemel gekocht alleen deze bleek vol smeer te zitten. Na deze volledig te hebben gereinigd met garagezeep was hij weer als nieuw en klaar om te monteren. De bovenkant van de hemel is op de foto hieronder te zien.


Hieronder is nog even een foto te zien van hoe de het dak van de auto eruit zag voordat ik de hemel geplaatst had.


Omdat ik de hemel alleen heb geplaatst, heb ik een manier bedacht om hem op te spannen. Ik ben achteraan begonnen met het bevestigen en heb hem naar voren toe gespannen door twee spanbandjes door het open dak op te spannen. Dat is op de foto hieronder te zien.


Toen ik de zijkanten boven de achterbank wilde vastzetten bleek dat de hemel behoorlijk gekrompen was. ik kwam over de hele breedte zeker 5cm tekort om de hemel goed te kunnen opspannen. De hemel is al zeker 10 jaar niet meer gemonteerd geweest, dat zal de oorzaak wel zijn geweest. Ik heb toen een straalkachel in de auto gezet en de deuren dicht gedaan om de boel goed op te stoken. Even daarna heb ik de hemel aan beide zijkanten lang op spanning gehouden. Dit heb ik over de hele breedte een aantal keren herhaald totdat de hemel de juiste breedte had.


Daarna heb ik hem rondom op spanning gezet en vast gemaakt. Ook hem ik de montagelijst van de open dakje gemonteerd om de hemel volledig op te spannen.


Toen dat klaar was moet ik alleen het gat er nog even in snijden en was deze klus ook weer geklaard, het koste alleen wel een volledige dag werk.



Geen opmerkingen: