Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

30 april 2008

Demontage voorkant

Nadat ik de auto stil heb gezet ben ik begonnen met de voorkant te strippen omdat hier denk ik het meeste werk in zit.


Het front wordt vervangen en ook worden nu de spatborden die ik al meer dan een jaar heb liggen gemonteerd. Maar bij het demonteren van de oude spatborden kwam ik het een en ander tegen waardoor ik achter de spatborden ook nog aan het werk moet. Een van de vorige eigenaren is zo aardig geweest om over gaatjes met roest plaatjes te lassen ivp. het roest er uit te slijpen en er nieuw blik in te maken. hierdoor weet ik nu precies waar ik zoizo aan het werk moet.

Ik heb alle tectyle en alles wat ik tegen kwam uit de wielkasten en achter de spatborden verwijderd. met hetvolgende resultaat:



Aan de andere kant heb ik precies hetzelfde gedaan. Alleen zag ik dat op het binnenspatbord een plaatje gelast zat. Nadat ik deze had verwijderd en de roest had weg gehaald bleef het volgende over:

Op dit plaatje is links onder ook te zien dat ik daar bezig bent geweest. De naad van die balk stond helemaal omhoog doordat er water van boven in was gelekt, dat was gaan roetsen.

Nadat ik voor gaten die ik ben tegen gekomen nieuwe plaatjes van de zelfde afmetingen heb gemaakt ben ik verder gegaan met het schutbord. Ik heb de motor en versnellingbak al verwijderd.

Op het schutbord zitten verder geen rare plekken behalve wat vliegroest maar dat zal ik verwijderen met mijn zandstraalsetje wat ik gekocht heb. Dit doe ik trouwens overal waar ik vliegroest tegenkom.


Geen opmerkingen: