Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

03 januari 2009

Kleine werkzaamheden

De afgelopen week ben ik weinig met de auto bezig geweest omdat het erg koud was. Vandaag ben ik wel weer even bezig geweest.

Vandaag heb ik een gat in het front dicht gemaakt, hier zat een gat in voor het aanzuigen van de lucht voor de motor. Deze is overbodig omdat ik nu gebruik ga maken van dubbele carburateurs.


Verder ben ik bezig geweest met de achterkant. Hier moest ik een stukje opnieuw doen omdat er verschil tussen de linker en de rechter kant zat. Dit heb ik nog niet klaar dus verdere foto`s volgen.

Ook heb ik vandaag de elektronische ontsteking klaargemaakt. Deze heb ik omgebouwd van links naar rechts draaiend.
Afgelopen week heb ik ook de spatbordverbreders achter even gepast en afgetekend zodat ik kan zien waar en hoe ik de wielrand moet aanpassen.
Toen ik afgelopen week een paar dagen aan het werk was heb ik een aantal dopes ed. mee naar huis gekregen omdat ze dit over hadden maar ik straks goed kan gebruiken.

Geen opmerkingen: