Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

25 december 2008

Linker dorpel klaar

Gister heb ik de linker dorpel afgemaakt. Er zaten twee gaten in die ik gedicht heb en er moest nog wat aangepast worden aan het stuk dorpel wat ik er in gezet heb. Dit moest omdat ik voor links en rechts een andere merk dorpel had en hier zat toch nog behoorlijk veel verschil in.



Hieronder is te zien hoe het geworden is. ik moet alleen nog even het gedeelte onder de kriksteun omvouwen.

Toen ik bezig was met de dorpel zag ik op de a-stijl nog een klein plekje roest zitten. Dit bleek echter een behoorlijke plek te worden toen ik er eenmaal in begon te slijpen.

Ik denk dat dit gat veroorzaakt is doordat er water langs de antenne naar binnen is gelopen omdat er aan de anderen kant helemaal niks zit. Nadat ik er nieuwe plaatjes in heb gezet was dit het resultaat.

Verder heb ik nog een gaatje gedicht die bij het gat van de linker ruitenwisser in de paravan zat. Hier was denk ik water onder het rubber gekomen waardoor hier roest is ontstaan. Ik ben vergeten hiervan een foto te maken.
Komende dagen wil ik beginnen met het verwijderen van het subframe achter. Deze wil in helemaal tectyle vrij maken want er zit zo'n laag op dat ik niet kan zien wat de staat ervan is. Als ik alle tectyle er af heb wil ik hem controleren op roest en helemaal opnieuw spuiten.

Geen opmerkingen: