Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

04 maart 2011

Voorbewerken achterkant 2

Afgelopen weekend ben ik verder gegaan met het voorbewerken van de achterkant, de deuren en de dorpels van de 2002. Rondom de gaatjes in de achterklep heb ik met een staalborstel vlieg roest verwijderd. Dat is op de foto's hieronder te zien. Ook is te zien dat de achterkant al een stukje strakker word. Ik wil proberen komend weekend de achterkant in de filler te spuiten.



Nadat ik de achterkant opnieuw in de plamuur heb gezet ben ik verder gegaan met de deuren. deze had ik zwart gespoten zodat de oneffenheden zichtbaar worden. De zwarte laag heb ik er vervolgens weer afgeschuurd en zo kan ik precies zien waar nog plamuur moest komen.



Dit weekend ga ik weer verder met de achterkant, deze hoop ik in de filler te krijgen want dat is dat ook maar weer afgerond. Ook denk ik een van de deuren in de filler te kunnen spuiten want deze is op wat details na strak. Voor de rest ga ik verder met de dorpels en ga ik controleren of alle gaatjes voor alle sierstrips enzo nog in de auto zitten na al het laswerk wat ik gedaan heb.

Geen opmerkingen: