Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

23 februari 2011

Linker achterscherm strak!!

Afgelopen weekend ben ik weer verder gegaan met het schuren van de BMW. Ik ben begonnen met het opnieuw schuren van het linker achterscherm. Hierop heb ik nog kleine details aangepast die naar voren kwamen nadat ik de eerste laag filler eraf geschuurd heb.  Op de foto hieronder is het achterscherm te zien voodat hij in de 2de laag filler is gespoten.


Hieronder is het achterscherm te zien met de nieuwe/ 2de laag filler erop gespoten.


Nadat de volgende dag de filler droog was heb ik het scherm met zwart overgespoten zodat ik eventuele oneffenheden die er nog in zitten naar voren zullen komen tijdens het schuren.


Nadat de lak droog was heb ik de filler van het scherm geschuurd, dat is op de foto hieronder te zien.


Toen ik het linker achterscherm klaar had ben ik verder gegaan met de achterkant. Deze moest ik nog een keer schuren en vervolgens een 2de laag plamuur op zetten. Dat is op de foto hieronder te zien.


Tevens heb ik toen gelijk de nieuw laagje plamuur op de stukken onder de achterruiten gezet.


Tijdens het drogen van de plamuur op de achterzijde ben ik verder gegaan met het schuren van de deuren. Deze zijn lastig strak te krijgen omdat het zulke grote oppervlaktes zijn en de plaat een beetje indeukt tijdens het schuren.


Komend weekend ga ik weer verder met de achterkant van de auto en deuren. Ook ben ik nog met de dorpels bezig.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoe pak je het aan als je een gat in de deur hebt? Ik heb zelf een roestgat onder de linker zijspiegel, maar de deur is voor de rest nog snoeihard. Kan je dit zomaar dichtlassen, ondanks dat het heel erg dun plaatmateriaal is?

Groetjes,
Tom

Noud02 zei

Hallo,
dat is lastig omdat je in een deurplaat snel vervorming krijgt. Je kan het rotte deel eruit slijpen en dan voorzichting het nieuwe stuk blik er in lassen. Denk eraan dat je zo min mogelijk warmte in de plaat brengt.
groeten Noud