Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

24 juli 2011

Schuren deurstijlen

Een paar weken geleden ben ik begonnen met het schuren van de deurstijlen. Ik had bedacht ze helemaal kaal te schuren omdat de lak er zo dik op zat dat de vorm van het plaatwerk eronder bijna niet meer zichtbaar was.
De foto's hieronder zijn van de bestuurderskant omdat ik toen de bijrijderskant al kaal geschuurd had. Er zijn verschillende kleuren lak te zien, ik kwam tijdens het schuren oranje, rood en groen tegen.



Op de foto's hieronder zijn de deurstijlen aan de bijrijderskant te zien. Het was erg veel werk om al de lak tussen de randen weg te krijgen maar uiteindelijk is het gelukt.



Nadat ik de bijrijders kant klaar had ben ik begonnen met het schuren van de bestuurderskant. Aan deze kant zat ook zoveel lak opgestapeld. Op de onderstaande foto is te zien dan ik de helft al in de zinkspray gezet heb en de andere helft nog niet, dit is al wel helemaal geschuurd.




Geen opmerkingen: