Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

01 augustus 2011

Accubak en versteviging carrosserie achterzijde BMW 2002

Deze week ben ik ook bezig geweest met het maken van een frame voor de accu. Deze heb ik verplaatst naar de achterkant van de auto voor een betere gewichtsverdeling. Ik had het frame dat eerst voorin zat voor nood achterin geplaatst alleen dit frame was erg verroest dus heb ik zelf een nieuw frame gemaakt. dat is op de foto's hieronder te zien.



Ook ben ik aan het werk geweest met een versteviging van de achterzijde van de auto. Ik had hiervoor een veerpootbrug gekocht van Wiechers alleen deze paste slecht. Aan de achterkant dus heb ik zelf een gemaakt. Dit was nog best lastig omdat de accu er nog onderdoor moet kunnen anders is deze niet meer te vervangen.
Ik heb eerst een oude bezeemsteel op maat gemaakt en vervolgens de stalen buis op dezelfde maat als de bezemsteel gemaakt.



Op de bovenstaande foto is ook goed te zien hoe de wielkasten eruit zien nadat ik ze in de stonechip gespoten heb.

Geen opmerkingen: