De afgelopen tijd ben ik aan het werk geweest met verschillende delen van de auto. Ik heb eerst mijn kilometer teller terug naar 0 gezet omdat ik toch alle onderdelen van de auto onderhand wel vervangen heb. Het was nog niet zo eenvoudig om de teller te veranderen maar uiteindelijk is het gelukt.
Ook ben ik bezig geweest met het differentieel. Omdat ik alle onderdelen van de achterwiel ophanging gedaan heb moest ik ook wel met het differentieel aan het werk. De aluminium deksel aan de achterkant zat helemaal vol met teer, deze heb ik moeten zandstralen om hem weer schoon te krijgen. Daarnaast heb ik het huis opnieuw gelakt.
Op de onderstaande foto heb ik de aluminium deksel gezandstraald.
Ik nheb nu ook de laatste 2 PU bussen geplaatst in de achterwielophanging. deze moesten in de beugel geperst worden waarmee het differentieel met de auto bevestigd is. Van alle PU bussen waren deze het moeilijks te plaatsen.
Vervolgens ben ik begonnen met het in elkaar zetten van de deuren. Dit was nog een behoorlijke puzzel om het raam mechanisme weer werkend in elkaar te krijgen. Dit werkte ook niet op de auto toen ik er nog mee reed. Beide deuren zijn klaar om gemonteerd te worden maar moeten eerst nog een anti-roest behandeling hebben.
Hieronder is een van de deuren te zien met het raam meachanisme, het glas en het slot gemonteerd.
Komende week wil ik de auto een anti-roest behandeling geven. Hiervoor heb ik een speciale spuit besteld om de holle ruimten te kunnen behandelen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten