Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

02 februari 2012

BMW 2002 Anti roest behandeling met Mike Sanders

Vandaag ben ik bezig geweest met de anti-roest behandeling. Ik wil de BMW straks gewoon kunnen gebruiken ook al regent het of ligt er af en toe wat zout op de weg maar ik wil hem niet dagelijks gebruiken. Om de auto goed te beschermen tegen roest heb ik een aantal testen van corrosie beschermingsmiddelen bekeken en overlegt met een corrosie beschermingsspecialist. Zowel de testen als de specialist zeiden dat Mike Sanders de beste bescherming biedt in holle ruimten. 

Ik wilde dit eerst aanbrengen met een spuitbeker op de compressor welke werkt op onderdruk, dit werd me afgewezen omdat de onderdruk te klein om het vet goed mee te zuigen. Daarom heb ik een bekerspuit gekocht welke werkt met overdruk. Daarnaast heb ik een fühn gekocht om de slangen warm te houden zodat het vet niet stolt.  


Het vet heb ik gesmolten in een oude frituurpan, ik heb een thermometer gekocht om te controleren of het vet op de juiste temperatuur is om het de spuiten.


Ik heb alle holle ruimtes en de deuren behandeld met Mike Sanders, vervolgens heb ik ook de roest gevoelige plekken in de voorste spatborden behandeld, dat is op de twee foto's hieronder te zien.





Ik denk dat ik de ontwateringsgaatjes in de dorpels en de kokerbalken straks even weer moet open maken, deze zijn dicht geslipt met het vet.


Nadat ik alle holle ruimten behandeld had heb ik de onderkant van het achterscherm ook met het vet behandeld om roestvorming te voorkomen.


Toen alles behandeld was heb ik de vloerbedekking erin gelegd en heb ik het dashboard gemonteerd, dat is op de foto hieronder te zien.

Geen opmerkingen: