Nadat ik was begonnen met plamuren kwam ik er al snel achter dat grote oppervlaktes moeilijk strak te maken zijn met de schuurmachine. Daarom heb ik een schuurplank gekocht waarmee je grote oppervlakten strak kan maken.

Om te testen of de oppervlaken die ik al gedaan had strak waren heb ik ze zwart gespoten en met de plank geschuurd. Zo is precies te zien waar het wel en waar het niet strak is. Overal waar het zwart blijft moet extra plamuur op.

Hoe langer je er mee bezig bent hoe meer gevoel je ervoor krijgt. Toen het deel achter de linker deur klaar was ben ik met het deel achter de wielen begonnen. Dit deel moest eerst weer worden gestuur omdat ik het zwart had gespoten voor de circuitdag.

Omdat de schuurplank geen afzuiging heeft word het een behoorlijke stofbende.
Nadat aan deze kan het grofplamuur gedeelte klaar was ben ik aan de andere kant begonnen. Ik toen de auto even verreden en andersom ik de schuur gezet zodat ik gelijk de circuitwielen aan de andere kant kon wisselen voor de normale wielen.. Toch leuk om te zien hoe de auto erbij staat als hij even gewoon op de grond staat.

Ik ben eerst begonnen met het wegschuren van de dikke laag plamuur dat op de voorspatborden gesmeerd voor de verbreders die hier helemaal in weg geplamuurd waren. Op zo'n moment ben je erg blij met de pneumatische schuurmachine met afzuiging. Het linker deel is hier klaar en het rechter deel moet nog.
Nadat het voorspatbord klaar was ben ik begonnen met het blankschuren en plamuren van de rechter kant.
Na een aantal keren schuren en plamuren heb ik deze kant ook gespoten om te controleren of het ergens op leek. Dit viel tegen dus heb ik nog een keer plamuur opgebracht en flink geschuurd.

Nadat de rechter kant ook klaar was met de grofplamuur ben ik begonnen met een van de deuren. Hier zit erg veel werk in omdat ik ze heb laten zandstralen en ze daardoor zijn vervormd.
Ik ben begonnen met het afschuren van de coating het linker deel is hier klaar.
Morgen ga ik verder met de deuren. Als ik deze klaar heb wil ik beginnen met het fijnplamuren van de zijkanten van de auto.