Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

18 mei 2015

Velgen polijsten: Stap 1 ontlakken en schuren

Ik ben eindelijk begonnen met het opknappen van mijn velgen. Sinds de aanschaf wilde ik de velgen nieuw weer maken. Hiervoor had ik alleen tot nu toe geen tijd. Hieronder enkele foto's van de staat van de velgen voor de opknapbeurt.



Eerst heb ik de resten van de van de blanke lak verwijderd met verf afbijt. 


Na het ontlakken heb ik de velgen heb ik ze helemaal geschuurd om de laatste resten blankelak te verwijderen. Op de onderstaande velg is ook een behoorlijke stoeprandschade te zien. Deze heb ik natuurlijk ook verwijderd.



Nadat ik alle velgen ontlakt en geschuurd had ben ik begonnen met het fijnschuren van de velgen. Het fijnschuren van de velgen heb gedaan terwijl het wiel draait om een fijn schuurbeeld te krijgen.


Na lang schuren was de bovenstaande stoeprandschade helemaal verdwenen en was de velgrand klaar om gepolijst te worden.



Hieronder is de structuur van het aluminium te zien na het schuren. Dit wil ik er allemaal uitpolijsten met een speciale aluminium polijstset die ik gekocht heb.


Op deze foto zijn de schuurkrassen te zien die door het polijsten verwijderd moeten worden.


4 opmerkingen:

John zei

Door middel van industrieel ontlakken en reinigen gaan uw materialen er weer zo goed als nieuw uitzien door de uitvoerige bewerkingsprocessen. Er is dan ook geen reden om de velgen weg te gooien of te vervangen als het eenvoudig kan door industrieel ontlakken.

Karel zei

Noud,

Kan je mij misschien even contacteren als je wilt? Je kan mij mailen op karntol@gmail.com

Ik wil graag het eea met je doornemen over je werkzaamheden :)

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Ik ben zelf ook van plan om een 6cil in mijn bmw 2002 te leggen. Daarom heb ik een paar vragen. Hoe is de wegligging? Heb je geen last van veel onderstuur omdat een m50 blok een stuk meer weegt dan een standaard m10 blok. Wat voor versnellingsbak gebruikt u met het m50 blok? Hoe is dit allemaal gekeurd bij de RDW?