Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

06 mei 2008

Demontage 2 liter motor

Nadat ik het 2 liter blok gekocht heb, heb ik hem eerst goed schoon gemaakt. Ook heb ik een motorbok aangeschaft zodat er er makkelijk aan kan werken.
Gister had ik even genoeg van het roest zoeken dus ben ik begonnen met het uit elkaar trekken van het blok.

Wat ik daarin aantrof viel me niet tegen.



Ik hoopte al dat deze zuigers gemonteerd zouden zijn omdat het een 2002 blok is met een e12 kop. Als ze er niet in zouden zitten zou de compressie veel te laag zijn. Gelukkig heb ik thuis ook nog een goede 121 kop liggen die ik dan wel kon monteren.

Nu de kop er af is kan is deze ook wat beter bekijken. Hij is gelukkig zo op het oog niet gescheurd en de koppakking was ook niet lek. Wel zit er wat aanslag op de kleppen.
Ik wil nu proberen op school het blok en de kop te controleren en eventueel te reviseren. Zoals het blok er nu uit ziet valt me in ieder geval niet tegen.

Geen opmerkingen: