Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

26 mei 2008

Reviseren 2 liter motor BMW 2002

Nadat ik mijn blok op school helemaal uit elkaar heb gehaald en overal de speling op heb gecontroleerd heb ik besloten te beginnen met reviseren.
De speling van de krukaslagers was 3 duizendste mm te groot maar die van de drijfstangen was nog goed. Maar ik heb wel nieuwe krukas en drijfstang lagers besteld want dan is een 1 keer alles goed. Ik hoefde geen overmaat te bestellen omdat de krukas nog niet afgedraait is en dat is ook niet nodig.
Verder waren de zuigerveren versleten, deze heb ik ook besteld in de standaard maat want de cilinderwand zag er ook nog erg goed uit dus het blok hoeft niet gehoont te worden wat pook nog nooit gebeurd is.
Hieronder wat foto`s van het onderblok


De zuigers zien er ook nog goed uit, geen beschadinging o.i.d.

Ook heb ik nieuwe keeringen enzo besteld voor het blok. Ik zit nog te twijfelen of ik mijn krukas gaan balanseren en mijn zuigers ga wegen. dus als iemand nog een adressje weet ;)
Verder heb ik mijn carterpan gezandstraald en gespoten met een mooi resultaat.

Geen opmerkingen: