Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

13 juni 2008

Cilinderkop flowen BMW 2002

Nadat ik kop terug heb gekregen van het vlakken ben ik begonnen met het polijsten van de in en uitlaat kanalen. Hiervoor heb ik speciale schuur en polijstset besteld omdat schuurpapier niet het gewenste resultaat had. Ik ben begonnen met de kleppen de schuren en te polijsten, hieronder is het resultaat daarvan te zien.



Ze zijn er spiegel glad van geworden.

Toen ik hiermee klaar was ben ik begonnen met het polijsten van de inlaatkanalen van de cilinderkop, dit was behoorlijk wat werk. Ik heb eerst alles geschuurd met een schuurbandje op de dremel zodat ik alle grote oneffenheden makkelijk kon verwijderen. Darna heb ik alles met de hand glad geschuurd met watervast schuurpapier. Als laatste heb ik de poorten gepolijst met Commandant cleaner op een speciaal polijst borsteltje. Dit gaf het volgende resultaat waar ik zelf erg tevreden over ben.



Daarna ben ik begonnen met het verwijderen van oneffenheden in het uitlaatkanaal. Deze heb ik maar licht gepolijst maar nog wel zo dat ze mooi glad zijn.

Ik moet nu eerst de spruitstukken van de dubbele carbs precies even groot als de inlaatkanalen maken zodat daar geen spleet of hobbel meer tussen zit. Daarna kan ik beginnen met het inslijpen van de kleppen.


Geen opmerkingen: