Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

07 juli 2008

Monteren motorblok BMW 2002

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een bericht geplaatst heb maar ik ben ik de tussen tijd druk bezig geweest.
In de laatste week voor de zomervakantie heb ik mijn motorblok weer helemaal in elkaar gezet. Hiervoor moesten wel wat overuren gemaakt worden omdat we het in de gewone les niet af kregen. De motor wilde ik voor de vakantie af hebben omdat ik dan als ik de auto klaar zou krijgen in de vakantie, wel een motor had om er in te zetten.

Hieronder een aantal foto`s van de montage:

Dit is de cilinderkop weer helemaal gemonteerd, dat had wat voeten in de aarde omdat we een van de tuimelaarsassen verkeerd om gemonteerd hadden.

Hieronder is een foto te zijn van de zuigers met de nieuwe zuigerveren:

Op de volgende foto zijn de zuigers weer gemonteerd in het blok. Het ziet er allemaal weer mooi uit en draait weer mooi soepel :D


Ik heb de in en uitlaatsspruitstukken gezandstraald en het uitlaatspruitstuk gespoten. Het zandstralen gaf weer een verbluffend resultaat, zie het verschil:

Nadat de motor helemaal gemonteerd is heb ik hem weer mee naar huis genomen. Hier moeten nog een paar dingetjes aan gebeuren maar hij is nagenoeg klaar. Ik heb alle aluminium delen aan de motor gezandstraald. Toen ik de motor mee naar huis nam zag hij er zo uit:

Nadat ik de motor thuis verder in elkaar heb gezet is dit het resultaat.

Het motiveerd erg om te zien dat de motor staat te wachten totdat hij eindelijk kan worden ingebouwd. En ik kan ook niet wachten op het moment dat ik hem voor het eerst kan starten. Ik moet alleen eerst nog de contactpuntjes ombouwen naar een elekrische ontsteking omdat mijn kabelboom is aangepast voor een elektrische ontsteking.
Daarna ben ik verder gegaan met het restaureren van de bodem.



Geen opmerkingen: