Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

13 juni 2008

De onderdelen voor de motor

Nadat ik alles opgemeten had, heb ik alle onderdelen die ik nodig had voor het blok besteld.
Er komen nieuwe krukaslagers, drijfstanglagers, zuigerveren en pakkingen en keeringen in.
De lagerschalen die ik heb gekocht zijn van KS, de zuigerveren van Goetze en de keeringen en pakkingen van Elring.

Hieronder een foto van het pakketje.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo,

wat waren de totale kosten voor de onderdelen van de motor revisie?

waar zijn de onderdelen gehaald?

mvg martijn
martijn91_42@hotmail.com

Joris zei

Die kosten zijn optioneel hee, je maakt onderdelen zo duur je wilt