Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

07 juli 2008

De bodem

Nadat ik de motor klaar had ben ik weer verder gegaan met het klaar maken van de bodem. Ik heb alle rotte plekken er uit geslepen waarna er weinig meer van de bodem over was:


De bijrijderskant was nog veel erger. Toen ik alle rotte plekken er uit had ben ik allemaal plaatjes gaan maken die de gaten weer kunnen opvullen. Nadat ik voor elk gat een plaatje had gemaakt en alle roest had verwijderd door te zandstralen zijn we aan het lassen gegaan.
Hier zijn we een hele dag mee bezig geweest maar aan het eind van de dag was de bodem weer dicht(dat was best een opluchtig):





De voorste doppen in de bodem heb ik gezandstraald en weer terug gezet maar de achterste waren niet meer te redden dus deze gaten zijn gewoon dicht gelast. Verder zit ik te wachter op een vertinsetje welke ik besteld heb zodat ik alles netjes en vooral ook goed kan afwerken
Hier nog een plaatje van een van de achterste (ex)doppen.

1 opmerking:

Bmw 2002 zei

hoi, goed bezig vriend. ik wens je succes.

http://bmw02.blogspot.com/