Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

12 juli 2008

Ombouwen ontsteking

Omdat ik toch moest wachten totdat mijn vertinningset binnen was ben ik begonnen met het ombouwen van mijn ontsteking. Ik had op de 1.8 motor die eerst in mijn auto zat elektronische ontsteking. Dit wil ik graag ook op de 2.0 motor hebben die ik heb gereviseerd. Alleen omdat de draairichting van de ontsteking van de E21 1.8 motor precies anderson is dan die van een 2.0 moest er behoorlijk wat worden aangepast.
Als je goed naar de foto kijkt zioe je dat de twee tandwieltjes onderaan precies andersom zitten. De rechtse is elektronisch en de linkse is een met contactpuntjes.

Ten eerste moet je zorgen dat je alles heel uit elkaar haalt, dit is best een klusje.Daarna heb ik het vleugertje dat voor de vervroeging zorgt omgebouwd op het bovenste asje van de elektronische ontsteking. dit asje moet worden ingekort en als de maat goed is moet het vleugeltje er aan worden vast gelast.

Je moet dus het rechtervleugeltje op het linker asje zetten.

Daarna moest ik het hele huisje van de conventionele ontsteking aanpassen zodat de inhoud van de elecktrische er in kon.

Nadat dat gelukt was heb ik het huisje gezandstraald en de boel in elkaar gezet. Ik ben aleen nog niet klaar omdat ik het bovenste deel van de onsteking er nog op moet zetten.

Verder heb ik nog wat gereedschap binnen gekregen. Ik had veerspanners besteld zodat ik de auto straks kan verlagen. En de vertinningsset is ook binnen.





Geen opmerkingen: