Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

08 december 2008

Laswerk 9 BMW 2002

De afgelopen dagen ben ik verder gegaan met het klaarmaken van mijn rechter dorpel.

Eerst heb ik een nieuw kriksteuntje gemaakt uit een dik stuk hoekstaal. Ook heb ik gelijk even de dorpel van de binnenkant bekeken omdat ik dat nu mooi kon zien. dit zag er allemaal goed uit.

Daarna heb ik de binnendorpel afgelast zodat deze weer de normale vorm en sterkte zou krijgen.
Ik ben alleen vergeten hiervan een foto te maken.
Toen dit allemaal klaar was ben ik begonnen met het pasmaken en inlassen van de nieuwe buitendorpel. Hier heb ik nog behoorlijk wat werk van gehad omdat de pasvorm erg tegen viel. Ik ben met dit kleine stukje bijna een dag bezig geweest, dit was best wel irritant.
Hieronder is een foto te zien van hoe het resultaat is geworden.

Komende week ga ik de rest van de gaatjes in de dorpel dicht maken. Als ik deze dorpel klaar heb begin ik met de dorpel aan de andere kant. Ook is het andere sierstukje binnen dus kan ik deze ook even passen.

Geen opmerkingen: