Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

19 december 2008

Linker dorpel

Deze week ben ik begonnen met de rechter dorpel. Een tijd geleden heb ik hier al een plaat van af gehaald omdat ik zag dat deze ergens overheen gelast was en dat wat ook zo.

Hieronder is een foto te zien hoe het er uit zag nadat ik de plaat had verwijderd.

Zoals je kan zien was dit allemaal behoorlijk verrot. Ik ben vervolgens met de slijptol aan het werk gegaan en heb alles wat rot was verwijderd. Hierna bleef dit over:


Zoals je kan zien was de binnendorpel aan deze kant behoorlijk verrot. Ook was een deel van de achterdorpel erg slecht, hier heb ik eerst een paar nieuwe stukjes in gezet.



De kriksteun was ook behoorlijk verrot dus deze heb ik zover ingekort totdat het allemaal goed staal was. Daarna heb ik een nieuwe kriksteun gemaakt en ben ik begonnen met het herstellen van de binnendorpel. Dit is op de foto hieronder te zien.


Morgen ga ik verder met het klaarmaken van deze dorpel maar ik denk dat hier nog wel aardig wat werk in zit omdat ik waarschijnlijk deze nieuwe dorpel ook veel moet aanpassen om het goed pas te maken.

Geen opmerkingen: