Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

05 oktober 2010

Aanpassen gasstang

Afgelopen weekend ben ik ik bezig geweest met het veranderen van de gasstang. Deze zat nog op de standaard plek voor de enkele carburateur motor.
Zoals de stang zat werkte hij wel alleen geen de gasklep niet helemaal open. Dit had ik ook bewust gedaan om mezelf te beschermen tegen het overbelasten van de motor tijdens de circuitdag omdat hij nog niet is ingelopen.
Nu heb ik de stang verstevigd en verplaatst zodat hij de gasklep helemaal open trekt.
Hieronder is het nieuwe gat te zien dat ik geboord heb om de gastang nu boven de gaskleppen te leggen.



Hieronder is de zien hoe het eruit ziet nu alles klaar is. Hier zit het allemaal op de juiste plek en wordt de gasklep helemaal open getrokken, ik ben benieuwd wat het verschil is maar zal nog wel even moeten wachten.


Verder heb ik de voorkant nu eindelijk klaar en kan ik weer verder met de volgende plek.


Ook zit de spatbord verbreder aan de linker zijkant voor nu goed vast. Nadat de lijm goed was uitgedroogd heb ik de eerste laag plamuur er op gezet. Omdat de verbreder van polyester is zaten er nogal wat kleine gatjes in die goed gevuld moeten worden.
Ik ben blij dat hij er eindelijk goed opzit en nadat ik de eerste laag plamuur had aangebracht zag het er ook al een stuk strakker uit.


Komend weekend ga ik verder met het schuren van de spatbord verbreders achter en ga ik een begin maken met het schuren van de verbreder voor. Ook wil ik de verbreder rechtsvoor gaan bevestigen.

Geen opmerkingen: