Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

11 oktober 2010

Laatste spatbord verbreder

Afgelopen weekend heb ik de laatste spatbord verbreder op de 02 gemonteerd. Omdat het bij de andere verbreder aan de voorkant de eerste keer niet goed ging heb ik deze gelijk op kaal metaal gelijmd. Daarbij heb ik hem ook nog helemaal vast gezet met popnagels voor de zekerheid.


Nadat de spatbordverbreder er goed op zat heb ik de auto van de bokken gehaald en en naar buiten gereden. Daarna ben ik eerst maar eens begonnen met het aanvegen van de schuur en het afstoffen van de auto. Er lag zoveel stof in de schuur dat het allemaal opwaaide en het gewoon mistig was.

Ook heb ik de verbreder aan de rechterkant voor de eerste keer geschuurd en opnieuw geplamuurd. Het is wel mooi om te zien he er goede lijnen in de carrosserie komen, bijvoorbeeld het oppervlakte van de verbreders was heel ruw. Dit word nu al een stuk strakker.


Komende week heb ik vakantie en hoop dan even meters te kunnen maken. Updates volgen.

Geen opmerkingen: