Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

27 oktober 2010

Nieuwe deuren

Ik zat al een tijdje te twijfelen of ik nieuwe deuren zou aanschaffen. Dit vooral omdat de deuren die ik heb wel hard zijn maar niet strak. Doordat ze eigenlijk over het hele oppervlak geplamuurd moeten worden valt de fijne knik weg die net onder de helft van de deur zit en ook terugkomt in de rest van de auto. Omdat ik niet in staat ben deze er weer perfect in te krijgen heb ik een andere set gekocht.

Deze set ziet er misschien op het oog verrot uit maar in de basis zijn ze helemaal hard en is het  eigenlijk alleen oppervlakte roest.


Nadat ik de deuren opgehaald heb heb ik gelijk begonnen met het verwijderen van de oppervlakte roest. Eerst heb ik de deuren geschuurd met de schuurmachine en vervolgens licht gezandstraald.



Het resultaat is hieronder te zien.



Nadat ik beide deuren ontroest had heb ik deze plekken gespoten met zinkspray. Vervolgens heb ik bij 1 van de deuren aan de onderkant 2 kleine plaatjes ingelast omdat er roestplekjes zaten.
Tevens heb ik de gaatjes van de stootstrip dicht gelast omdat ik deze er niet meer op wil hebben.





Nadat al het laswerk klaar was ben ik begonnen met het opvullen van de oneffenheden van beide deuren. hierbij was weer het nodige schuurwerk benodigd.




De deuren beginnen alweer goed in vorm te komen, er zal niet heel veel werk in gaan zitten om ze echt goed strak te krijgen.

Geen opmerkingen: