Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

24 november 2010

Voorbewerken neus

Afgelopen 2 weken heb ik weinig tijd gehad om aan de auto te werken maar afgelopen weekend had ik juist weer wat meer tijd. Ik ben gewoon weer verder gegaan waar ik gebleven was. Afgelopen keer had ik de auto al aan de voorkant omhoog gezet zodat ik goed bij het front kan om te schuren. Hier ben ik ook mee begonnen. Ik moest nog een paar kleine plekjes wegwerken en ik moet de randen om de grill nog op maat maken. 
Stoffig

Nadat ik een nieuw laagje plamuur op het front had gezet ben ik verder gegaan met het linker voorspatbord. Behalve dat ik de verbreder strak moest maken zag ik dat het spatbord eigenlijk veel te laag hing waardoor hij straks niet mooi uitkomt met de sierstrip die er nog onder door moet lopen. Daarom heb ik het spatbord voor een groot deel los gehaald, omgebogen totdat hij in vorm was en met een krik omhoog gehouden. Daarna heb ik hem vast gezet en toen zat hij goed.


Nadat ik dit klusje aan de linker kant gedaan had heb ik de rechter kant ook gecontroleerd, deze bleek ook niet goed te zitten. Ik heb toen hier vervolgens hetzelfde trucje uitgehaald. Tijdens het verbuigen van het spatbord ontstond aan deze kant een scheur in de verbreder terwijl ik deze net helemaal strak had. Nadat het spatbord goed zat heb ik de verbreder gerepareerd en opnieuw in de plamuur gezet. Komend weekend ga ik deze klaar maken.

Toen ik even om de auto heen liep was ik toch wel trots dat ik hem er alweer zo bij het staan. Ik heb toen even een foto gemaakt van de auto met de verbrede spatborden. Als ik terug kijk naar de hoe de auto er bij heeft gestaan ben ik toch wel goed op weg.


Omdat de plamuur op beide verbreders en het front nog niet droog was ben ik weer verder gegaan met de deuren. Deze had ik al eerder in de plamuur gezet wat ik er nu weer af kon schuren.


Nadat ik met het schuren van de ene deur klaar was heb ik deze gelijk weer opnieuw in de plamuur gezet en ben ik verder gegaan met de andere.


Tijdens voorbewerken van de deuren had ik even een straalkacheltje op het front gezet zodat ik na de deuren hier gelijk weer mee aan het schuren kon. Je ziet het kacheltje linksonder op de foto hieronder staan.


Nadat de plamuur droog was ben ik weer aan het schuren gegaan en heb ik ook gelijk de randen om de grill voor een deel strak gemaakt. Deze randen had ik al eerder in de plamuur gezet daarom kon ik ze gelijk aftekenen met de grill in de hand en beginnen met schuren.


Hieronder is het resultaat te zien hoe het ongeveer moet worden. Hierna heb ik beide plekken nog een keer geplamuurd voor de fijne afwerking. Dit ga ik komend weekend ook verder afwerken.


Verder heb ik in de vrije uurtjes door de week als ik toch niet met de auto bezig kan een rolbeugel getekend. Deze rolbeugel is precies op maat voor een BMW 2002 en steunt op de bodem en de wielkasten achter.



Komend weekend heb ik weer een lang weekend en hoop ik weer flink te kunnen opschieten in de schuur. 

Geen opmerkingen: