Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

30 november 2010

Vervolg voorbewerken neus

Afgelopen weekend ben ik verder gegaan met het strak maken van de spatborden, verbreders en het front. Ik heb de scheur hersteld die ik vorige week in een van de verbreders heb gemaakt en ben begonnen met het strakmaken van de spatborden. 


Hieronder is de plek te zien waar het scheurtje in de verbreder zat. Dit heb ik hersteld en de eerste laag plamuur die hieronder te zien is heb ik er alweer afgeschuurd.


Ook ben ik verder gegaan met het front, hiervan heb ik de laatste details in de plamuur gezet, dit ga ik er komend weekend afschuren en dan is het front klaar.


Om de warmte een beetje binnen te houden heb ik doeken opgehangen en af en toe zet ik de gaskachel even aan. Het moet immers wel warm genoeg zijn om de plamuur te laten drogen.


In de verloren tijd van het wachten op het drogen van de plamuur ben ik verder gegaan met de deuren. Ik heb hier met zwart over gespoten zodat ik goed kan zien waar nog plamuur moet komen.


Zo staat de auto er nu bij, hij begint steeds meer in vorm te komen.


Hieronder is te zien dat ik ook al een eindje ben met het spatbord om de verbreder heen. Hier zaten nogal was kleine oneffenheden is maar hij is al een stuk strakker.


Omdat ik een beetje plamuur over had heb ik ook het eerste laagje op de dorpel gezet. Hier heb ik 2 plaatjes in gelast. waardoor het niet helemaal strak was.


Komend weekend hoop ik een paar dingen af te krijgen zodat ik me kan concentreren op de volgende delen. Het probleem is dat om het echt strak te krijgen en nogal veel tijd in gaat zitten.

Geen opmerkingen: