Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

02 november 2010

Uitlijnen koplampen etc.

Tijdens de herfstvakantie, als ik heb schuren even zat was, heb ik ook wat andere klusjes gedaan. Zoals het verwijderen van de hemel. Toen ik de zijkant van de bekleding boven de zij-raampjes los trok bleek dat er een stel muizen zich had genesteld jaren geleden. De nootjes en verpulverd schuim vielen er uit toen ik de zijkant los trok. Ik vond het al raar dat er twee ronde gaatjes in de dak bekleding zaten maar deze hadden dus wel een doel.


Toen ik voor de circuit-dag de koplampen in de auto had gezet vond ik dat de auto een beetje scheel keek. Nadat ik vorige week had nagemeten of dit echt zo was, bleek dat beide koplampen behoorlijk scheef stonden. Hieronder is te zien hoeveel de plaat achter de koplamp verplaatst moest worden voordat de koplamp er recht in zat. De rechter zijkant moest bijna een centimeter naar achter worden verplaatst.


Hieronder is te zien hoe scheef de plaat achter de koplamp zit, met de lampen er op zag dit er echt niet uit.


De plaat zat vast met puntlassen, deze heb ik los geboord vervolgens heb ik de koplamp met de complete gril gepast en de plaat vast gelast in de juiste stand.


Vervolgens ben ik verder gegaan met voorbewerken van de spatbord verbreders. De achterste verbreders komen al in de buurt. Voor zit er nog veel werk in vooral omdat het polyester veel minder strak is dan het kunststof van de achterste verbreders.



Het is wel mooi om te zien dat na elke keer plamuren er steeds meer vorm in komt, je hebt dan wel eer aan je werk.

Geen opmerkingen: