Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

18 april 2011

Strakmaken achterkant

Afgelopen weekend heb ik veel aan de BMW kunnen werken en daardoor ben ik flink opgeschoten. nadta ik de vorige keer de achterkant voor het laatst geplamuurd had heb ik hem afgelopen weekend geschuurd en in de filler gespoten. De eerste laag filler is op de foto hieronder te zien.


Nadat de filler gedroogd was heb ik het zwart gespoten zodat ik goed kan zien waar ik nog extra werk in moest steken.


Toen ik nadat de verf droog was de filler laag ben geen schuren kwam ik er achter dan er ergens een schuur in het plaatwerk zat waardoor de plamuur ook schuurde. Dit was normaal niet te zien maar doordat ik de filler zwart had gespoten en daarna ben begonnen met schuren werd dit schuurtje zichtbaar.


Tijdens het lassen van de achterkant moet een deel van de plamuur er weer af en dit moest opnieuw aangebracht worden. Terwijl deze plamuur aan het drogen was heb ik lasplekken in de motorruimte nog even weggewerkt omdat ik me er nu al aan begon te ergeren. Dit moet alleen nu wel opnieuw gespoten worden.



Nadat ik de de achterkant opnieuw geplamuurd en geschuurd had, heb ik hem opnieuw in de filler gespoten. Vervolgens heb ik de auto even naar buiten gereden zodat de motor even weer kon lopen en ik de schuur kon opruimen en aanvegen.


Nadat de schuur 'schoon' was heb ik de auto weer binnen gezet en was de filler droog. Toen heb ik de achterkant gelijk weer zwart gespoten.


Toen de verf droog was heb ik alles opnieuw geschuurd en nog een paar kleine oneffenheden opgevuld met fijn plamuur.


Op de foto hieronder is de achterkant van de auto strak en ben ik verder gegaan met andere dingen.


Terwijl ik met de achterkant bezig was, ben ik ook bezig geweest met het strak maken van de dorpels en de deur welke ik nog niet klaar had.

Geen opmerkingen: