Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

07 april 2011

Voorbewerken 3

De afgelopen weken heb ik weinig tijd gehad om aan de auto te werken. in dit bericht beschrijf ik wat ik allemaal gedaan heb. de laatste keer had ik de plaat aan de achterkant versterkt hierdoor moest deze opnieuw worden voorbewerkt. Ik denk dat ik komende week de filler op de achterkant kan spuiten en dan is dit ook bijna klaar.


 Tevens ben ik bezig met het schuren  van de tweede deur. Hiervan heb ik de gaten van de stootstrip dicht gelast want deze wil ik niet meer monteren. Nadat ik de deur geplamuurd had heb ik hem helemaal zwart gespoten. Dit heb ik gedaan zodat als ik strak weer ga schuren dat de oneffenheden goed te zien zijn.


Op de foto hieronder is te zien dat ik begonnen met schuren aan de onderkant van de deur. De kleine zwarte randjes en naaden die te zien zijn  moeten nog een keer geplamuurd of nog extra geschuurd worden.


Hieronder staat een foto van de achterkant in een verder stadium van het schuren, zo staat de auto er nu bij.


De andere deur waarmee ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest is nu klaar. Deze had ik voor de laatste keer in de filler gespoten. Daarna heb ik hem met zwart gespoten en met de machine voor het laatst fijn geschuurd.


Op de foto hieronder is het resultaat te zien hoe de deur is geworden na het schuren met de machine. Nu moet ik alleen de andere deur nog klaar maken en dan zijn ze allebei klaar om gespoten te worden.


Komend weekend wil ik de achterkant in de filler zetten en een stuk verder komen met de deur en dorpels.

Geen opmerkingen: