Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

22 februari 2012

Afbouwen deel 1

De afgelopen dagen ben ik begonnen met het klaar maken van de laatste dingen. Om een beetje overzichtelijk te kunnen werken heb ik een lijst gemaakt. 
Ik ben begonnen met het aansluiten van het dashboard, de luchtbuizen, de verwarmingschuifjes en dergelijke. Ook heb de voorkant klaar gemaakt zodat ik straks de motorkap erop gezet kan worden, ik heb de koplampen en de toeter geplaatst, ook heb ik de elektrische koelvin aangesloten.


Nadat het dashboard was aangesloten heb ik het rubber in de kofferbak en in de deurstijlen geplakt.


Toen de rubbers geplakt waren heb ik het frame van het dakraam geschuurd,  hier zaten een aantal beschadigingen en deukjes in die ik heb hersteld. Daarna heb ik het frame in de filler gespoten en vervolgens in de kleur.




Daarna heb ik het voor en achterraam in de BMW gezet. het achterraam komt orgineel uit de auto, het voorraam is kapot gegaan bij het demonteren dus hiervoor heb ik een nieuwe moeten bestellen. Ik heb toen gelijk een besteld met een zonneband erin. Al het glas in de auto is tevens getint, iets wat je niet veel ziet.


Vervolgens heb ik een strip onder de tank gemaakt die ervoor moet zorgen dat er geen vuil of water in de kofferbak kan komen.


Toen het frame van het dakraam droog was heb ik het dak voorbereid op het plaatsen. voordat deze erin gekit kon worden moest er eerst een speciale foamlaag aangebracht worden welke dient als afstandsfoam om het frame goed in het dak te klemmen.


Hieronder is te zien hoe de auto er nu bij staat.

Geen opmerkingen: