Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

26 februari 2012

Afbouwen deel 2

De afgelopen dagen ben ik weer druk bezig geweest met het in elkaar zetten van de BMW. Ik ben begonnen met het plaatsen van het zonnedak. Deze had ik de vorige keer al klaar gemaakt om te monteren. 
Eerst heb ik het frame van het zonnedak in het dak gekit. Op de foto hieronder zit het zonnedak er nog niet in.


Op de foto hieronder is het zonnedak te zien nadat de kit gedroogd was en ik het raam erin kom plaatsen.


Nadat ik het zonnedak op zijn plek had heb ik de deuren en de achterbumper op de auto gemonteerd.


Na het afstellen van de deuren en de deursloten moesten de raam mechanismen ook iets worden bijgesteld. Het sluiten van de deuren gaat nu nog zwaar omdat de nieuwe deurrubbers nog moeten vervormen.


Toen de deuren en de achterbumper gemonteerd waren heb ik mijn eerste proefrit gemaakt. De 2002 rijd behoorlijk anders met de aanpassingen die ik gedaan heb aan de wielophanging. Dat kan ook niet anders als ik kijk naar de rommel die ik onder de auto vandaan heb gehaald.
Op de foto hieronder is te zien hoe de BMW eruit ziet met de uitlaat en achterbumper gemonteerd.




De komende week ga ik verder met het monteren van de andere onderdelen, zoals de motorkap ed.

Geen opmerkingen: