De motor die ik heb gekocht om te monteren in mijn BMW moest worden aangepast om ervoor te zorgen dat hij past in de auto. Ook heb ik gelijk onderhoud uitgevoerd nu ik er makkelijk bij kan.
Ik ben begonnen met het vervangen van een aantal pakkingen die lek waren. De kleppendeksel pakking was helemaal hard geworden, doordat de coating van de kleppendeksel begon los te laten lekte hij olie. Om ervoor te zorgen dat de kleppendeksel niet weer gaat lekken heb ik de coating eraf geschuurd op de plaatsen waar de pakking komt te zitten. Ook via het kapje vooraan de cilinderkop, die de distributie ketting afschermt, lekte hij olie. Hier heb ik de papieren pakking vervangen door een metalen.
Hieronder is een foto te zien van de inhoud van het carter van de motor. De oliepomp moest worden aangepast omdat de motor anders niet in de auto gaat passen.
De aangepaste oliepomp is in de foto hieronder te zien.
Toen het carter er weer onder zat met een nieuwe metalen pakking heb ik nog onderhoud uitgevoerd. Ik heb de waterpomp, de looprol, de bougies en het olie- en brandstoffilter vervangen.
Op de foto hieronder heb ik de nieuwe onderdelen en de nieuwe v-snaar gemonteerd.
Vervolgens heb ik aangepaste motorsteunen gemaakt om de motor in de auto te kunnen monteren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten