Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

28 juni 2012

Aanpassen van de M50 motor

De motor die ik heb gekocht om te monteren in mijn BMW moest worden aangepast om ervoor te zorgen dat hij past in de auto. Ook heb ik gelijk onderhoud uitgevoerd nu ik er makkelijk bij kan. 
Ik ben begonnen met het vervangen van een aantal pakkingen die lek waren. De kleppendeksel pakking was helemaal hard geworden, doordat de coating van de kleppendeksel begon los te laten lekte hij olie. Om ervoor te zorgen dat de kleppendeksel niet weer gaat lekken heb ik de coating eraf geschuurd op de plaatsen waar de pakking komt te zitten. Ook via het kapje vooraan de cilinderkop, die de distributie ketting afschermt, lekte hij olie. Hier heb ik de papieren pakking vervangen door een metalen.


Hieronder is een foto te zien van de inhoud van het carter van de motor. De oliepomp moest worden aangepast omdat de motor anders niet in de auto gaat passen.


 De aangepaste oliepomp is in de foto hieronder te zien.


Toen het carter er weer onder zat met een nieuwe metalen pakking heb ik nog onderhoud uitgevoerd. Ik heb de waterpomp, de looprol, de bougies en het olie- en brandstoffilter vervangen.


Op de foto hieronder heb ik de nieuwe onderdelen en de nieuwe v-snaar gemonteerd.


Vervolgens heb ik aangepaste motorsteunen gemaakt om de motor in de auto te kunnen monteren.


Geen opmerkingen: