Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

11 december 2012

RDW-keuring 6 cylinder BMW 2002 M50

Nadat ik vorige keer de motor met versnellingbak weer in de auto gebouwd heb ben ik nu  verder gegaan met het keuringsklaar maken van de auto. Zo moest de remmerij nog worden ontlucht en het interieur weer worden terug gebouwd de motorkap geplaatst.


Ook was het wel weer eens tijd voor een wasbeurt na 5 maanden te hebben stil gestaan in de schuur. Op de foto hieronder is de auto weer rijklaar te zien, zonder interieur.


Ook de motorruimte is nu netjes, het ;luchtfilter is gemonteerd en alles zit op de plek en goed vast. Het ziet er toch wel dik uit zo'n 6 cilinder in een 02tje.


Nadat de motorruimte klaar was heb ik het interieur helemaal weer terug gebouwd, daardoor zag de auto er alweer een beetje uit als auto.


Het middenconsole paste helemaal niet meer doordat de tunnel zoveel groter was geworden. Ik heb deze aangepast zodat alles er weer netjes in kan. Alleen aan de versnellingspook kan je zien dat er iets een beetje anders is.


De dag voor de keuring heb ik alles nog eens gecontroleerd op lekkage's ed. Er was gelukkig niks met de auto aan de hand dus de keuring ging door.


De volgende morgen ben ik samen met een vriend op pad gegaan naar de RDW.



De keuring duurde toch langer als dat ik gedacht had er werd van alles gecontroleerd tot en met de spoorbreedte en aslasten aantoe. Uiteindelijk is mijn 2002 goedgekeurd en gaat deze vanaf nu door het leven als een BMW 2002 met 141 kW, 24 kleppen en 6 cilinders.


Hieronder heb ik een printscreen van mijn kentekenbewijs gemaakt, mooi hè!!
Mijn BMW is nu op papier ook weer oranje :)


Grote dank gaat uit naar de frima JS Automotive te Westerbork voor het ter beschikking stellen van diverse materialen, de werkplaats, het vervoer en natuurlijk de technische ondersteuning. Bedankt!!



Voordat ik met de auto naar de keuring ben geweest heb ik rondom de originele veren geplaatst om te voorkomen dat de auto afgekeurd zou worden op de rijhoogte en/of de originaliteit van het onderstel.

1 opmerking:

Unknown zei

hallo ik zou graag u nummer willen
want ik wil ook een 2002 6cill in bouwen maar had wat vragen van hoe en wat

zou u je nummer willen sturen na 0625052297 of mail na martijn_800@hotmail.com