Ik ben eindelijk begonnen met het opknappen van mijn velgen. Sinds de aanschaf wilde ik de velgen nieuw weer maken. Hiervoor had ik alleen tot nu toe geen tijd. Hieronder enkele foto's van de staat van de velgen voor de opknapbeurt.
Eerst heb ik de resten van de van de blanke lak verwijderd met verf afbijt.
Na het ontlakken heb ik de velgen heb ik ze helemaal geschuurd om de laatste resten blankelak te verwijderen. Op de onderstaande velg is ook een behoorlijke stoeprandschade te zien. Deze heb ik natuurlijk ook verwijderd.
Nadat ik alle velgen ontlakt en geschuurd had ben ik begonnen met het fijnschuren van de velgen. Het fijnschuren van de velgen heb gedaan terwijl het wiel draait om een fijn schuurbeeld te krijgen.
Na lang schuren was de bovenstaande stoeprandschade helemaal verdwenen en was de velgrand klaar om gepolijst te worden.
Hieronder is de structuur van het aluminium te zien na het schuren. Dit wil ik er allemaal uitpolijsten met een speciale aluminium polijstset die ik gekocht heb.
Op deze foto zijn de schuurkrassen te zien die door het polijsten verwijderd moeten worden.
4 opmerkingen:
Door middel van industrieel ontlakken en reinigen gaan uw materialen er weer zo goed als nieuw uitzien door de uitvoerige bewerkingsprocessen. Er is dan ook geen reden om de velgen weg te gooien of te vervangen als het eenvoudig kan door industrieel ontlakken.
Noud,
Kan je mij misschien even contacteren als je wilt? Je kan mij mailen op karntol@gmail.com
Ik wil graag het eea met je doornemen over je werkzaamheden :)
Ik ben zelf ook van plan om een 6cil in mijn bmw 2002 te leggen. Daarom heb ik een paar vragen. Hoe is de wegligging? Heb je geen last van veel onderstuur omdat een m50 blok een stuk meer weegt dan een standaard m10 blok. Wat voor versnellingsbak gebruikt u met het m50 blok? Hoe is dit allemaal gekeurd bij de RDW?
Een reactie posten