Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

30 april 2008

Verkeerde motor

Vlak voordat ik de auto stil wilde zetten kwam ik er bij toeval achter dat in mijn 2002 geen 2 liter blok lag maar een 1.8 blok. Hier baalde ik behoorlijk van, ook omdat ik de dubbele carbs voor een 2002 blok heb gekocht. Ik ben toen gelijk opzoek gegaan naar een 2 liter blok voor mijn auto. Nadat ik deze thuis had heb ik ook gelijk een motorbok gekocht waarop ik de motor makkelijk in alle wensbare standen kan draaien.

Deze is samen met het 2 liter blok op de foto te zien.


Het blok met versnellingbak op het karretje komt uit mijn auto. Op de foto is ook de radiateur te zien waar ik per ongeluk met de flex doorheen ben gegaan.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Noud,
Mooi om ons zo op de hoogte te houden van aanschaf tot restauratie! Complimenten voor je zorgvuldigheid en ik wens je succes met je plannen. Als het een keer tegenzit niet opgeven maar als echte drent doorzetten en je einddoel bereiken al duurt het iets langer!
groeten
Hans (hv02)

Unknown zei

Hey Noud,

Mooi om zo je vorderingen te volgen. Het 1.8 blok was dat nog in goede staat?

Gr Mich (forum(