Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

25 december 2009

Spatbord en stabilisatorstang

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het plaatsen van het linker spatbord en het pas maken van de stabilisatorstang van een Bmw E30.
Hieronder is een foto te zien waarop het linker spatbord gemonteerd is.

Het koste meer tijd om dit spatbord te plaatsen dan de rechter omdat deze niet goed paste. De bevestigingsbeugel op de A-stijl zat niet helemaal recht waardoor het spatbord niet ver genoeg naar achter wilde om goed te passen. Maar toen dat verholpen was sloot hij voor aan het front goed aan waardoor het lassen zo klaar was.
Ik heb ook even een foto gemaakt van mijn werkplek. Gelukkig begint de 02 alweer een beetje op een auto te lijken.


Nadat ik klaar was met de spatborden ben ik begonnen met de E30 stabilsatorstang. Deze is dikker dan die van de 2002 en de arm is korter waardoor hij een veel streker is en ervoor zorgt dat de auto minder overheld in de bochten. Hieronder is een foto te zien van de ophangbeugels die aangepast moesten worden om aan het subframe bevestigd te worden. De onderste ringen heb ik erbij aangelast.
Dit is een foto van de oude stabilisatorstang, de nieuwe is ongeveer een keer zo dik.


Hieronder zijn twee fotos te zien van de nieuwe beugeltjes waar de stabilisatorstang aan de draagarm vast gemaakt wordt. Deze moesten iets smaller worden gemaakt om precies in de draagarm te passen. De rechter draagarm is behoorlijk beschadigd, waarschijnlijk is deze een keer een steen ofzo tegen gekomen. Dit moet ik nog herstellen.


Hier is te zien hoe de stabilisatorstang ongeveer moet komen te hangen. Ik moet nog een manier verzinnen om de beugels goed aan het subframe vast te maken omdat deze stabi op een andere plek komt als de originele.


Hieronder is van dichtbij de zien waar de beugels ongeveer aan het subframe vast gemaakt moet worden. Hier ga ik de volgende keer mee verder.
Daarna ga ik kijken of ik de E30 radiateur mooi pas kan maken. Hier heb ik voor gekozen omdat deze een betere koeling heeft dan de originele radiateur en ik toch een nieuwe nodig had omdat ik mijn oude radiateur per ongeluk met de flex bewerkt heb.

Geen opmerkingen: