Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

30 december 2009

Plaatsen radiateur en repareren kofferbak

Gister ben ik bezig geweest met het plaatsen van een radiateur uit een Bmw E30. Hier heb ik voor gekozen omdat deze beter koelt dan de originele radiateur en omdat ik mijn oude radiateur per ongeluk met de slijptol bewerkt heb.
Op de foto hieronder is een beugeltje te zien die ik onder aan de radiateur heb geplaatst. Deze zorgt ervoor dat de radiateur niet naar beneden of opzij kan. Hier moet nog een rubber tussen om trillingen op te vangen. Op de foto daaronder is het beugeltje aan de linker kant te zien, hier moet ook nog een rubber tussen om hem goed klem te zetten.



Hieronder is te zien hoe het eruit ziet als de radiateur op zijn plek hangt. Om hem mooi recht te hangen moest ik de bult waar normaal de accubak aanvast zit vlak maken en de accu naar de kofferbak verplaatsen.



Nadat ik klaar was met de radiateur bedacht ik me ineens dat ik de kofferbakdeksel helemaal niet gecontroleerd had. Dit bleek wel nodig te zijn want nadat ik met de roestborstel de hoeken even gecontroleerd had bleek dat de rechter hoek toch wel behoorlijk rot was.
Ook zat er een heel klein gaatje in de linker hoek.
vanmorgen heb ik het rotte deel aan de rechter kant heb ik er uit geslepen en vervangen door een nieuw plaatje.



Morgen wil ik de auto nog helemaal eens bijlangs lopen om te controleren of er nog ergens iets gedaan moet worden. Als ik verder niks meer niet moet veranderen kan ik beginnen met het voorbewerken van de plaatdelen. Ik denk dat ik begin met de deuren omdat hier heel veel werk in zit.

Geen opmerkingen: