Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

28 december 2009

Stabilisatorstang

Afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest met het monteren van de stabilisatorstang van een Bmw E30. Dit was meer werk dan ik in eerste instantie gedacht had maar hij zit er nu netjes onder.
Hieronder is een foto te zien van de plaatjes die ik in het subframe heb gemaakt waaraan ik de ophangbeugels van de stabi heb bevestigd. Hier heb ik draad in getapt zodat de stabi ook makkelijk te demonteren is.

Hieronder is te zien hoe ik de plaatjes in het subframe heb gezet. Aan de andere kant heb ik een moer op het subframe gelast. Het hoogte verschil word door de beugel opgevangen omdat ik deze iets heb verbogen.

Op de onderstaande foto's is te zien hoe de stabilisator er onder hangt. Ik ben ongeveer anderhalve dag mee bezig geweest om alles goed te monteren.

Door de stabilisator word de bodemvrijheid wel minder groot. Hier is te zien hoe hij onder de auto uit komt te hangen. Als de motor er straks in zit zal hij weer iets omhoog gaan omdat de stang dan een stukje verdraaid. Ik ben benieuwd hoe de auto nu rijd, ik moet alleen nog even wachten voor het zover is.


Verder heb ik vandaag een hele dikke laag tectyl van de chassisbalken en wielophanging verwijderd. Hieronder ben ik gelukkig geen ernstige of roestachtige tegen gekomen.
Ook heb ik een begin gemaakt met het plaatsen van de de radiateur. Hier ga ik morgen mee verder.
Vandaag heb ik me ook voorbereid op de volgende werkzaamheden namelijk het voorbewerken van alle plaatdelen etc. Ik heb een excentrische pneumatische schuurmachine gekocht en een hele lading schuur en plamuurspullen besteld.

Hierbij een foto van mijn nieuwe schuurmachine

Geen opmerkingen: