Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

22 februari 2010

Spuiten motorruimte

Afgelopen week ben ik mooi opgeschoten met de 2002. Ik wilde aan het eind van de week de motor en versnellingbak weer in de auto hebben.
Voordat ik de motor er ik kan hangen ben ik begonnen met het plaatsen van alle componenten zoals de koelvin ed. omdat ik de motorruimte wilde gaan spuiten. Zodat ik niet meer moest boren in het net gespoten plaatwerk.
Hieronder is te zien dat ik de koelvin geplaatst heb.

Nadat ik alle componenten geplaats waren heb ik alles gecontroleerd op roest. In het schutbord bleek nog een gaatje te zitten. Deze heb ik dicht gelast.

Nadat alles ontlakt en in de primer gespoten was ben ik begonnen met het spuiten van het subframe.
Daarna heb ik de motrruimte gespoten. Op de foto hieronder is het resultaat te zien na 2 lagen lak. Na 4 lagen was alles mooi dekkend, fotos hiervan volgen.

Toen alles gespoten was ben ik begonnen het het terugplaatsen van de kabelboom.

Geen opmerkingen: