Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

12 februari 2010

Reviseren hoofdremcilinder

Afgelopen week heb ik mijn hoofdremcilinder gereviseerd. Deze lag al bijna 2 jaar in de schuur zonder olie dus leek het me wel een goed idee.
Hij ging eerst moeilijk uit elkaar omdat het bovenste gedeelte zat vast geroest. Hieronder is een foto van de hoofdremcilinder te zien.


Nadat ik de boel uit elkaar had bleek alles nog is redelijk goede staat. Er zat alleen 1 uitgang voor een remleiding verstopt.

Hier heb ik de nieuwe remcups en plaatjes gemonteerd.


Nadat ik alles weer gemonteerd had heb ik de remcilinder gespoten.


Komende week ga ik beginnen de motor terug te bouwen. Hoop dat ik hem aan de loop krijg voor het eind van de week zodat ik de auto weer verder kan opbouwen.

1 opmerking:

Anoniem zei

hallo,

waar heb je de remcups besteld?
mooi project trouwens
zou je een mailtje kunnen sturen naar martijn91_42@hotmail.com

mvg martijn