Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

22 februari 2010

Terugplaatsen kabelboom

Nadat de motorruimte gespoten was ben ik begonnen met het terugplaatsen van de kabelboom.
Hier zag ik tegenop omdat een deel van de labels van de draadjes was afgevallen in de 2 jaar dat de kabelboom uit de auto was en op sommige plekken had ik geen labels gedaan in de haast.
Toch ging het terugplaatsen redelijk makkelijk, alleen het aansluiten van het contactslot en de zekeringkast was een beetje lastig.
Op sommige plekken was de kabelboom erg slecht, kroonsteenjes en scotchblokjes of doorgesleten draden. Alles wat slecht was is vevangen.
Verder heb ik een pluspunt voor in de motorruimte gemaakt en de accu naar achteren verplaatst.
Ook heb ik de koelvin aangesloten, deze wordt automatisch ingeschakeld als de motor warm is, ook is hij de hand in te schakelen en gaat er een lampje branden als de vin draait.

Hieronder is een foto te zien van de kabels achter het dashboard
Hieronder is de chaos bij de zekeringkast te zien, allemaal losse stekkers ed.

Nadat alles weer redelijk op de plaats lag heb ik het dashbord weer terug geplaatst.

Hieronder is een foto te zien van de koelvin en de kabelboom die weer op plek zit.


Op deze foto is het pluspunt te zien en het relais dat ervoor zorgt dat de vin inschakeld.

Toen de kabelboom op zijn plek zat ben ik begonnen met het terugplaatsen van de kachelmotor, pedalenbak en het kadanlager, daarna heb ik de motor en versnellingbak geplaatst.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Beste Restaurateur,

Mijn naam is Rene.
Ik heb op je site gelezen over je restauratie en heb eigenlijk een tweetal vragen.

Ik heb zelf een BMW 1502 en de kabelboom dient vervangen te worden. Weet je waar ik er 1 voordelig kan kopen, of heb je zelf wellicht wel een liggen?

Ook wilde ik het een en ander aan restauratie doen aan mijn auto. Heb je misschien wat tips voor me ?

Wil je alvast bedanken voor je tijd en zie je respons graag tegemoet,

Met vriendelijke groeten,

Rene

Noud02 zei

Hallo Rene,
Ik wil je graag een mail sturen maar heb geen adres van jou. Hoor het wel.
Groeten Noud