Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

22 maart 2010

Plaatsen uitlaat, remleidingen en reviseren carburateurs

Afgelopen week en weekend heb ik veel tijd gehad om met de auto aan het werk te zijn.

Donderdag ben ik begonnen met het plaatsen van de uitlaat zodat ik de auto kon starten zonder al teveel herrie.
Het was nogwel een beetje lastig om het mooi rechts in het midden te krijgen maar het is gelukt.
Hieronder is te zien hoe de uitlaat eronder hangt.
Toen de uitlaat eronder hing heb ik de auto opnieuw gestart zodat ik hem kon ontluchten. Bij het starten zag ik dat 1 van de carburateurs benzine lekte. Ik heb toen gelijk nieuwe pakkingen besteld omdat ik dacht dat de acceleratiepomp brandstof lekte want ik had al gezien dat de pakkingen niet al te best meer waren.
Voordat ik de pakkingen binnen ben ik begonnen met het plaatsen van de remleidingen. Aan de voorkant van de auto heb ik alle remleidingen en remslangen vernieuwd.
Daarna ben ik begonnen met het reviseren van de wielremcilinders achter. Hiervan was 1 lek en die andere heb ik ook gelijk gereviseerd. Hieronder is te zien hoe ik de auto had staan tijdens het reviseren. Hij ziet er nogsteeds niet erg charmant uit maar 2 dagen later heeft hij zijn eerste kilometers al gemaakt.

Toen ik de remmerij vernieuwd had heb ik snel de pakkingen voor de carburateurs opgehaald en deze vervangen.
Hieronder is een foto van de oude pakkingen te zien. Deze waren aardig verstaft dus dat was waarschijnlijk niet lang goed gegaan.
Nadat ik ale pakkingen vervangen had en de carbs had teruggeplaatst lekte dezelfde carb nogsteeds benzine. Hier schrok ik een beetje van omdat ik dacht dat er een scheur ofzo in de carburateur zat. Vervolgens heb ik de carb weer gedemonteerd en gecontroleerd. Er bleek alleen een schroefje los te zitten.
Vervolgens heb ik de auto auto gestart en globaal de afstelling goed gezet. Toen de auto goed liep ben ik begonnen met het ontluchten van het koelsysteem.

Geen opmerkingen: