Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

15 maart 2010

Eerste start

Afgelopen weekend heb ik mijn Bmw voor het eerst kunnen starten.
Een fimpje is hieronder te zien.


Voordat ik hem kon starten heb ik eerst een extra plus kabel getrokken omdat hij met een enkele kabel te veel verlies had en daardoor zwaar rond starte. Ik heb toen ook gelijk een extra massa getrokken want deze werd vervolgens ook warm.
Daarna heb ik een nieuwe elektrische ontsteking ingebouwd. Deze had ik besteld omdat de onsteking die ik had aangepast toch niet goed paste. De nieuwe bobine is eenPetronix flame thrower en de elektronische onsteking is van Petronix.
De inbouw was erg simpel en ook zo klaar.

Hier is te zien hoe het er ingebouwd uitziet.

Toen de motor warm was begon automatisch de fin te draaien en het lampje te branden welke ik ook gemonteerd had. Nadat de motor goed was heb ik kop nagetrokken.
Volgende keer ga ik bezig met het maken van de gasstangen en choke kabel. Ook ga ik de onsteking afstellen.
Als de motor mooi stabiel loopt ga ik bezig met het aansluiten van de remleidingen, remleidingen en het koppelings mechanisme.

Geen opmerkingen: