Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

31 maart 2010

Verlagen en repareren kachelmotor

Afgelopen weekend heb ik eerst de V-snaar vervangen. Deze was versleten en daardoor lade de dynamo niet meer bij. Tijdens het vervangen kwam ik er achter dat de ruimte tussen de poelie van de waterpomp en de radiateur best klein was. Eerst kreeg ik de oude er niet tussen uit en de nieuwe er niet weer tussen. het is me wel gelukt om het ertussen te krijgen zonder de radiateur te vervangen maar daarbij was wel een beetje geweld nodig.

Hieronder is te zien hoe de auto er nu bij staat, de verlichting is weer gemonteerd en de auto is/was gewoon rijbaar.



Toen dat klaar was ben ik begonnen met het opnieuw verwijderen van de kachelmotor. Deze moest er weer uit omdat het motortje van de vin om een vage reden is doorgebrand.
Het probeem was echter dat ik de kachelmotor in de auto had gekit en hij daardoor niet makkelijk meer te demonteren was.

Toen ik hem er uit had heb ik een nieuwe elektromotor geplaatst met vin. Na een inspectie van de kachelradiateur bleek deze toch behoorlijk gecorrodeerd, deze heb ik ook gelijk vervangen. hieronder is een foto van de oude en de 'nieuwe' kachelradiateur te zien.


Nadat ik de kachelmotor weer klaar had heb ik deze weer in de auto gekit. Toen ik de auto wilde gaan ontluchten bleek dat het kachelkraantje lek was. Deze heb ik na de inbouw nog vervangen door een andere.
Toen de kachelmotor er lekdicht in zat heb ik het koelsysteem opnieuw ontlucht en ben ik begonnen met het verlagen van de voorkant van de auto.
Hieronder is een foto te zien van de veerpoot met de oude veer er in. Deze heb ik vervangen voor een nieuwe veer. Ik heb ook gelijk de veerpoot gespoten en de ankerplaats achter de remschijf aangepast zodat deze meer koeling krijgt.


Hieronder is een foto te zien van de gespoten veerpoot met de nieuwe veer onder de auto ook kan je zien dat de ankerplaat nu aan de voorkant meer naar buiten staat waardoor er meer lucht bij de remschijf langs kan komen.


Vrijdag ga ik de andere veerpoot ook weer onder de auto zetten en ga ik een begin maken met het verlagen van de achterkant. Als dat klaar is ga ik de accu monteren en de verpootbrug voor plaatsen. Daarna wil ik al het glas er weer in gaan maken.

Geen opmerkingen: