Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

07 december 2010

Vervolg voorbewerken spatborden

Afgelopen weekend ben ik wederom aan het schuren geweest. Ik ben begonnen met het wegschuren van het laagje plamuur dat ik ik vorig weekend had opgezet. Hierna bleek dat al een groot deel van het spatbord strak is. Het gaat nu alleen nog om het strak maken van de kleine details.
Hieronder is een foto van het spatbord te zien aan het begin van het weekend.


Tevens heb ik laatste lootjes gelegd aan het front. Hieronder op de foto zijn de zwarte stipjes te zien waarmee ik aangeef waar er nog een beetje plamuur moet komen.


Tijdens het schuren van de buitenkant van de voorspat borden zag ik dat de bovenkant ook niet helemaal strak was. Dit is niet zo erg omdat dit normaal gesproken toch niet zichtbaar is maar omdat het wel goed te zien is als de motorkap open is heb ik dit snel ook even strak gemaakt. De plekken zijn op de foto te zien waar ik ze kaal heb geschuurd.


Omdat ik een keer een beetje plamuur over had heb ik oven even een klein begin gemaakt met het gat van de ruitenwissenstang. Hier was onder het rubber roest ontstaan waardoor het plaatwerk niet meer strak was. Een tijd geleden had ik de roest al een keer verwijderd en het oppervlakte gezandstraald.


Tevens ben ik begonnen met het kaalschuren van de linker dorpel. Omdat ik het voorste deel, achterste deel en een stukje in het middel vervangen heb moet deze ook worden strak gemaakt. Hieronder is te zien dat ik de dorpel kaal geschuurd heb, daarna heb ik hem in de zinkspray gespoten.



Nadat ik de kleine plekjes plamuur van het front had weg geschuurd was deze strak. Komend weekend ga ik hem met fijn schuurpapier glad schuren en dan spuit ik heb in de primer om roestvorming van vocht op het blanke metaal te voorkomen.


Zo staat de auto er nu bij, te zien is dat een groot deel van het spatbord in de plamuur zit. Ook heb ik een eerste laag plamuur aangebracht op de dorpel. dit kan nu mooi drogen zodat ik er komend weekend weer mee bezig kan. Om goed bij de dorpel te kunnen en om het spatbord te schuren heb ik de deuren allebei verwijderd.


Ik kwam er een tijdje geleden ook achter dat de koppelingscilinder lek is. De cilinder aan de bakzijde heb ik al gereviseerd maar deze blijkt dus ook niet meer goed te zijn. De vettigheid rondom het gaspedaal is te zien en ik heb een doekje in de pedalen bak gedrukt om de rommel op te nemen.


Toen ik met de dorpel bezig was stak ik even snel een schroevendraaier tussen het tectyl op de bodem, dit spong er allemaal gemakkelijk af door de kou daarom ben ik nog een tijdje aan het hakken geweest. Hier had ik de vloer al aangeveegd omdat ik klachten kreeg dat ik alles mee het huis in liep.


Komend weekend hoop ik sowieso een van de spatborden af te krijgen zodat ik deze ook kan afvinken op het lijstje.

Geen opmerkingen: