Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

10 september 2008

Las apparaat

Zoals ik vorige keer al zei, ben ik me een beetje gaan oriënteren voor een las apparaat. Ik had echter al snel een geschikte gevonden. Daarna vond ik een nog geschikter adres in de buurt waar ik hem relatief goedkoop kon kopen.

Ik heb hem vanmiddag gelijk in elkaar gezet. Het was een complete set dus een lasapparaat met gasfles, dubbele manometer, lasdraad, laskap.


Uiteraard moest ik ook gelijk even proberen of hij goed last en gelukkig had ik nog een paar plaatjes klaar liggen die ik er zo in kon lassen dus dat heb ik gelijk maar geprobeert.

Ik had aan beide kanten nog enkele gaten in de a-stijl waar ik al plaatjes voor klaar had liggen dus deze heb ik er gelijk tussen gezet.

Zo was het,
en zo is het nu.

Het was even wennen omdat ik elektroden gewend was maar het viel me enorm mee. Je ziet haast niet aan de a-stijl dat er aan gelast is. Het lasapparaat last ook erg prettig, gelukkig geen mis koop.

De a-stijl aan de andere kant heb ik meerdere gaten dicht gelast en dat is ook erg mooi geworden, daar kreeg ik de smaak ook beter te pakken.

Ik hoop zaterdag de rest van de plaatjes die ik nog klaar heb liggen te lassen en dan ga ik weer verder met het klaar maken van de kofferruimte.

Geen opmerkingen: